نکات کلیدی برای نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری
نوشته شده توسط : زیبای پنهان

همه تمایل دارند تا یک سیستم متفاوت برای تکمیل پروژه ها داشته باشند ، اما چنین پروژه ای در مقیاس بزرگ مانند پایان نامه کارشناسی ارشد چیزی نیست که بتوان در عرض چند روز نوشت. با این حال ، با شروع زودهنگام ، سازماندهی خوب ، خواندن مداوم و یادداشت های خوب ، روند نشستن و نوشتن جانور خیلی دردناک نخواهد بود.

در این مقاله ، ما آخرین توصیه ها را بیان کرده ایم تا بتوانید رساله کارشناسی ارشد خود را آس کنید و به خط پایان برسید.

1. هدف از پایان نامه کارشناسی ارشد را بدانید

آگاه کردن از انجام پایان نامه کارشناسی ارشد ، بهترین راه برای اطمینان از روند بدون درد و نتیجه مثبت است. بنابراین می تواند کمک کند تا هدف اصلی پایان نامه را در ذهن داشته باشید. به طور گسترده ، پایان نامه کارشناسی ارشد فرصتی را برای شما فراهم می کند تا دانش و درک عمیق تری از یک منطقه خاص از مطالعه (و ثابت کنید). علاوه بر توسعه دانش محتوای عمیق تر ، شما همچنین مهارت های تحقیق و نوشتن را نشان می دهید.

پایان نامه کارشناسی ارشد تقریباً همیشه در انتهای یک دوره تحصیل است یا در نزدیکی آن است و به شما این امکان را می دهد که در برخی از بخشهای دوره کار کنید که می خواهید بیشتر ادامه دهید. رساله کارشناسی ارشد به طور گسترده ای به عنوان نمایش کار مستقل درک می شود و اغلب ، نه همیشه ، به عنوان یک مرحله مقدماتی برای کار دکتری عمل می کند.

2. زود شروع کنید

انجام پایان نامه دکتری و یا برای دوره کارشناسی ارشد نباید تعجب آور باشد. به احتمال زیاد در اولین کلاس که شرکت کرده اید ، متوجه خواهید شد. گرچه ممکن است مشخصات پایان نامه شما در دسترس نباشد ، اما آگاهی از این روند که به زودی با آن درگیر خواهید شد ، بود. انبوهی از کتابها در مورد چگونگی تحقیق و نوشتن پایان نامه وجود دارد ، و شما می توانید در شش تا دوازده ماه قبل از شروع مطالعه ، آنها را بخوانید. آنها باعث خواندن سبک می شوند و می توانند بسیار انگیزشی باشند. همچنین مفید خواهد بود اگر از مربیان خود بخواهید منابع مفیدی را پیشنهاد دهند: هر رشته معمولاً ابزارها و انتظارات خاص خود را برای تهیه نوشته های پژوهشی دارد.

3. انتخاب موضوع

 

خارج از پایان یافتن پایان نامه ، بزرگترین علت اضطراب می تواند انتخاب موضوع پایان نامه باشد. شما می خواهید چیزی جالب باشد ، نه آنقدر باریک که نمی توانید روی آن بنویسید ، بلکه نه آنقدر گسترده باشد که به صورت آماتور از آن خارج شوید.

سرپرستان در این زمینه نیز می توانند از نظر خوب یا بیمار تأثیرگذار باشند ، اما شما می خواهید حداقل ایده کلی داشته باشید و این احتمالاً از چیزی است که در دوره شما دیده شده است. اگر کاملاً ضرر کرده اید ، توصیه می کنیم حدوداً دوازده مقاله علمی اخیر در منطقه خود که مورد علاقه شما هستند جمع آوری کنید. آنها باید تا حد ممکن جدید باشند زیرا این نشان می دهد آنچه که مردم در حال حاضر درباره آن صحبت می کنند. امیدوارم بعد از اتمام این موارد چیزی برجسته باشد که بتوانید با یک مشاور صحبت کنید.

4- همیشه در حال خواندن باشید

فرمول ساده برای سفارش پایان نامه ارشد و یا نوشتن آن این است: هر روز کمی بخوانید ، کمی بنویسید. و در مرحله برنامه ریزی اولیه ، شما باید مرتباً بخوانید. این همان چیزی است که در آن خلاصه می شود. هنوز هم می خواهید مدام بخوانید. شما می خواهید کارهای اصلی را در منطقه خود بخوانید ، اما دریغ نکنید که به شاخه های دیگر نیز منشعب شوید. بسیاری از ایده های خوب از گرده افشانی متقابل و تفکر میان رشته ای حاصل می شود. شما باید هر روز حداقل در یک سال یا نیم سال قبل از شروع یک مقاله دانشگاهی یا فصل کتاب را هدف خود قرار دهید. این لزوماً قرائت خاصی نیست ، بیشتر شبیه غنی سازی یا بارور کردن است.

5. کتابشناسی خود را بسازید

در این فرایند خواندن بسیار مهم است که شما مهارت های یادداشت برداری و کتابشناسی فوق العاده شگفت انگیزی را ایجاد کنید. کمی بیش از این که قادر به یادآوری یا یافتن اطلاعات حیاتی اطلاعاتی نباشید که نکته مورد نیاز شما را تأیید می کند اما از بین رفته است ، برای فرآیند نوشتن پایان نامه دلهره آور است. یا بدتر ، اینکه اشتباه یادتان هست. برنامه های مختلفی برای سهولت این روند در دسترس است. یکی را پیدا کنید و با آن همراه باشید.

حقیقت این است که پایان نامه کارشناسی ارشد می تواند چیزهای زیادی باشد ، اما یک چیز مشترک در همه موارد ارسالی خوب یک سطح عالی از سازمان است. گرفتن یادداشت های انتخابی و سازماندهی این موارد در کتابشناسی می تواند بعداً در جاده بسیار مفید باشد ، حتی اگر در پایان ممکن است فقط از یک یا دو منبع از یک اثر استفاده کنید.

10 tips for writing a PhD thesis | Times Higher Education (THE)

6. نوشتن پایان نامه خود

یک تصور غلط در بین دانشجویان این است که می توان برای نحوه فصل بندی پایان نامه را به راحتی نوشت. اما بهتر است یک پایان نامه را به عنوان موضوعی مشاهده کنیم که به طور مداوم بازنویسی می شود. روزهای لیسانس چیزی که شب قبل از آن چیزی عجله داشت خیلی گذشته است. در این مرحله ، شما باید قادر به شناسایی خطاها و خطاهای ناشی از تفکر و استدلال خود باشید. در غیر این صورت ، یک ناظر خوب آنها را به شما نشان می دهد. و این چیز دیگری است: با مشاور خود رابطه کاری خوبی برقرار کنید و انتقاد و بازخورد را با کمال لطف بپذیرید. . شاید لازم باشد کمی سخت گیری کنید زیرا چیزهایی درباره کار خود می شنوید که دوست ندارید. در نهایت ، باید منجر به پروژه ای بهتر شود.

ما اکیداً توصیه می کنیم که پایان نامه خود را به آرامی ، یک صفحه در روز و با گذشت زمان بسازید. همچنین می تواند به نوشتن یادداشت ها و همچنین بحث طولانی مدت کمک کند. هر چیزی که هنگام خواندن به ذهنتان خطور می کند. همه چیز را نگه ندارید ، کلمات ارزان هستند. برخی از آنچه شما می نویسید عالی خواهد بود ، برخی کاملاً مبهم است. تفاوت را بدانید و بر این اساس نگه دارید یا کنار بگذارید. بالاخره یک روز نباید بگذرد بدون اینکه چیزی نوشته شود.

7. سلامتی خود را حفظ کنید

آخرین نکته ای که طبق گفته موسسه انجام پایان نامه پروژه دونی باید در این فرآیند ذکر شود ، اما اولین نکته ای که باید در ذهن داشته باشید ، سلامتی شماست. نوشتن پایان نامه کاری استرس زا است. غیر معمول نیست که دانش آموزان برای رسیدن به این هدف از سلامت جسمی و / یا روانی خود غافل می شوند. این کار را نکن فکر کردن روی این فرآیند به عنوان یک شغل ، کاری که در روز شما برنامه ریزی شده است ، می تواند مفید باشد. هشت ساعت بخوابید ، درست بخورید ، فعالیت بدنی داشته باشید و یک زندگی اجتماعی فعال و مثبت داشته باشید. مراقبت خوب از خود در نهایت به شما کمک می کند تا پایان نامه ارشد بهتری بنویسید.





:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: